27 Mayıs 2009

Rüya Yorumlama Tecrübesi

Bilimsel açıdan rüyalar bilinçaltımızdan gelir ve bazıları yaşadıklarımızla ilgilidir. Hatırladığımızda çok saçma olduklarını düşünebiliriz. Bazıları yine aynı yerden geldiği söylenir ve farkında olmadığımız takıntılarımızı bize anlatır. Bazı rüyalar ise sanki bize önemli bir mesaj aktarılmasına vesile oluyormuş gibidir. Bizi epey etkileyebilirler. Fakat karışıklık varsa bir sonuca varamayız. Rüya tabirlerine itimat edenler bir süre araştırır. Buldukları yazılar da genellikle belirgin şeyler değildir. İnternet sitelerinde aynı yazıların kopyalanıp yayınlandığı nice rüya tabiri sitesi var…
Bilinçaltı meselesi bilimseldir ama İslam âlimleri rüyaların kaynağı olarak ‘rüyalar alemi’ni gösterir. Tarihte rüyaların yorumlanmasıyla atlatılmış çeşitli badireler vardır.

Kimimiz bazı olayları gerçekleşmeden önce rüyasında görmüştür. Bazılarımız ise şimdiye kadar böyle bir şey yaşamadığını söyler ve belki buna içerlemektedir.

Tecrübe dediğim; benim gördüğüm rüyalar ile ilgilidir. Paylaşmaya değer gördüğüm meseleye gelecek olursak…

Geçenlerde yakın çevrem ile ilgili gördüğüm basit bir şeyin birkaç gün sonra gerçek olması beni şaşırtmıştı. Bunun sonucunda şöyle bir hipotez belirledim: Gördüğüm, geleceğe dair rüyalar birkaç gün sonra gerçekleşebilir. Bahsettiğim rüya dorudan bilgi sağlamıştı. Yani herhangi bir çözülmesi gereken şifre yoktu.

Bir süre sonra ilginç bir rüya gördüm; Askerliğimi yapmaktaymışım. Fakat sanki nöbet tuttuğum bir esnada, Vestel Plaza’nın en üst katlarındaki yangına tanık oluyorum. Gerçekte oraya yakın oturduğumu belirteyim. Dürbünle bakıyorum ve en üst katlarda pijamalı iki kişinin panik halinde kaçmaya çalıştığını görüyorum. Elbette her ayrıntıyı hatırlayamayabilirim. Acaba ranzamıydı gördüğüm eşya, yoksa bir yatağın başında ki serum düzeneğimi?! İki rüyanın birleşmesi gibi algıladım. Nöbeti gündüz tutarken pijamalı adamlar görmek! Acaba bu rüya ne tür bir mesaj içeriyor. Birkaç defa düşündüğüm halde bir şey çıkartamadım.

Birkaç gün sonra haberlerde duyduğum Bursa’daki hastane yangını bana 'yangınlı rüya'mı hatırlattı. Hastane’de gece vakti yangın çıkmış! Benim gördüğüm; yangın yüzünden koşturan pijamalı kişiler! Evet, acaba.!?

Peki, nasıl emin olabiliriz?
Muhtemelen şifreli mesaj var diye düşümdüm. Verileri derlemeye çalıştım. Fazla çaba harcamadan sonuca ulaşabildim. Tabi bu sonuç herkesi tatmin etmeyebilir.

Gördüklerimden, önce Bursa’ya ulaşmalıydım. Bursa’nın plaka kodu 16.
Vestel Plaza yazıp harfleri saydım:11. Yetmiyor! Zorlu’yu da ekledim. Zorlu Vestel Plaza: 16 harf. İlk şaşkınlık…

Sonra da ayrıntılı bilgi gerekli dedim. Ama adres ile ilişki kuramadım.
Bursa Şevket Yılmaz Devlet Hastanesi, Yıldırım / BURSA

Posta kodu?
Hastane 16310 kodunu kullanıyormuş.
Zorlu Holding’in sitesinden -Plaza ya işaret eden- iki posta kodu çıktı. Bir yerde 34840 bir yerde 34310 yazıyor.
Başındaki il kodunu 16 ile değiştirince 16310 oluyor ki aynı! Bursa’da 16840 diye bir kod zaten yok!(onu da 16 Kasım 84 doğumlu olmama bağlayalım :) ) Yani verimiz 16310.

Dolayısı ile rüyadan, bir yerde yangın çakacağı sonucuna varabiliriz. Eğer yukarıdaki süreci zamanında takip etseydik, Bursa’da 16310 posta kodunu kullanan bir kurumda gece vakti yangın çıkacak sonucuna ulaşabilirdik. Eğer gördüğüm nesneler arasında serum olduğuna emin olsaydım sağlık hizmeti verilen bir yer olduğunu kolayca söyleyebilirdik.(Gördüğüm kişi sayısının iki olması, yangının gece 2’de çıkacağına işaret edip etmediğini sizin yorumunuza bırakıyorum.) Muhtemelen bu posta kodunu kullanan tek salık kurumudur. Değilse de birkaçı geçmez ve “hepsinde tedbir alınsın” sonucuna varırdık. Aslında bu kodu kullananlar arasında gece yatılan bir yer diyebiliyoruz. Çünkü ulaşabildiğim kullananlar: KOY KOOP 2. BOLGE, POLIS CEVIK KUVVET VE OKULU, TOPRAK ISKAN MUD., TOPRAKSU 16.BOLGE MUD. ATOLYESI, Y.S.E. 17. BOLGE MUD. Şeklinde.

Hastane, kayıtlı olarak görünmediyse de, Polis Çevik kuvvet ve Okulu yatılı ise o da ikinci hedef olurdu…

Neticede bu rüyanın söz konusu hastane yangınına işaret ettiğine ben inandım. Ama yorumunu yapmak yangından sonraya kısmet olduğu için yangını haber verebilmek mümkün olmadı. Kaderin değişmesi mümkün olmadığı gibi olaylara rüya vb. sebeplerle müdahale edilmesi de kaderin kendisidir. Birisine ya da birden çok kişiye gösterilir. Uyarıyı yapabilecek kişiye yorumlaması sağlanır ve müdahale gerçekleşebilir. ALLAH her şeyi hakkıyla bilendir.

Eğer önceden yorumlamış olabilseydim, sizce yetkililere durumu anlattığımda neler olurdu?
Tedbir alınır mıydı? Bence hayır! Dahası, yangından sonra beni şikâyet ederler ve kendimi karakolda bulurdum…
Sonra da mahkemede kundakçılık davasında… Ölenlere Allah rahmet eylesin…
Hayırlı rüyalar dilerim…

Veli Bıçakçı

Hiç yorum yok: